Jag har fått en ny favorit-film.

Vi var och såg nya Avatar på bio igår. Denna filmen är helt underbar den är helt klart värd att se. Hela filmen handlar om kärleken och förståelsen till naturen och sina med människor. Och när två varelser möts så är det menat att de ska vara ett par livet ut. Att vid första mötet så känner dem det, och de väljer varandra.
Filmen var otroligt bra gjord. Du måste se den i 3D. Färgerna, effekterna och varelserna allt, var helt underbart gjort. 
Historien är så vacker men så ond på ett sätt endå. Killen kommer in och ska förstöra "Folkets" hem men han blir förälskad och försöker stoppa förödelsen men det är redan försent.
Vem skulle inte kunna bli förälskad i en sådan värld som filmen utspelar sig i? Man kan verkligen inte låta bli att bli helt förtrollad av denna film. Berättelsen bara biter sig fast från första stund, och filmen är helt underbar hela filmen igenom. Jag har fått en ny favorit-film och ett par nya 3D-brillor.

Julhelgen är i stort sett över. På julafton jobbade jag på förmiddagen och efter de åkte jag till mamma och firade med min bror och min mor. Jag blir så ledsen på min syster att hon inte kan förstå att hon inte bara sårar mamma utan att hon sårar ju mig och min bror också när hon håller på såhär. Visst att man är kär men man måste ta några steg tillbaka och alltid sätta familjen i första hand. Sedan åkte jag till Nyköping och hade en trevlig kväll men mina vänner. Julafton blev lyckad trots allt. Det var nog för att jag inte hade några förväntningar alls för denna dag.
Juldagen sov vi bort hela dagen och sedan på kvällen var det partaj. Detta blev ännu en tidig kväll vilket jag verkligen uppskattade. I natten påväg hem i snöslasket är värt.
Annandagen tog vi det lugnt och gick som sagt på bio och såg Avatar. 
Jag är otroligt nöjd med årets julhelg, det blev inte alls som mina tidigare år och jag är väldigt glad med förändring.
Förändring är bra.

På torsdag är det Nyårsafton och en början på ett nytt år med nya förväntningar och nya upplevelser. Både bra och dåliga som lär dig leva ditt liv på ditt sätt och lär dig av egna dina misstag och lär dig att inte göra om dessa misstag.
Året som kommer ska jag försöka vara mindre planerare och mer impulsiv och inte vilja allting så otroligt mycket så jag blir så besviken på detta livssätt.






//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0