Dåtid och Nutid.

För ett år sen just denna dag tog jag studenten.
För ett år sen flyttade vi.
För ett år sen fick jag min första heltidstjänst.
För ett år sen var min fysik och form rätt ut sagt värdelös.
För ett år sen funderade jag på att börja spela fotboll igen.
För ett år sen hade du och jag varit vi i två år.

Idag skulle jag vilja ta studenten en gång till och få uppleva denna härliga känsla igen.
Idag funderar vi på att flytta igen, men har inte bestämt oss om vart.
Idag trivs jag väldigt bra med mitt jobb, och undrar vad nästa steg blir.
Idag är jag i form och fysiken är på topp.
Idag har jag tagit steget och jag spelar fotboll vilket glädjer mig.
Idag har du varit min i tre hela år.

Man kan sammanfatta det med att ett år är en väldigt kort tid på en livstid. Men väldigt långt i händelsernas tid.
Det jag blir mest glad över är att jag verkligen känner att det är rätt med dig efter dessa tre år.
Du ska vara min för alltid. Min egna M.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0