Destination unknown

Hur ska jag börja?

Jag har flyttat till min lägenhet nu och ja de känns underbart att ha sitt eget, få bestämma själv om allt.
Men jag har haft en konstig känsla i hela kroppen under en längre tid nu; att mitt liv flyger iväg och jag bara sitter brevid och ser på. Jag vill så gärna vara delaktig men känns som om jag inte bryr mig riktigt. Jag ligger sömnlös flera nätter i rad vissa perioder och bara tänker, tänker för mycket antagligen. Jag är en tänkare och det kan vara det jobbigaste som finns ibland.
Känns som att mitt liv var strukturerat och ordnat för ett tag sen, jag hade framtidsplaner.
Jag vet ej hur jag ska förklara för att de inte ska uppfattas fel. Just nu känns de som om jag bara gör men inte känner efter hur jag egentligen mår. Jag mår ok men jag kunde mått bättre.
Oron och rädslan finns där. Rädsla för vad? Oro för vad? Ja, det kan man undra. Jag har inget att vara rädd och orolig för längre, den tiden är förbi.
Jag vill känna mig delaktig i mitt liv igen ha drömmar och känna att jag bryr mig...
Kunna sova om nätterna utan mardrömmar och rädsla, utan några tankar alls, få somna i soffan och vakna upp mitt i natten och vara helt slut och förflytta sig till sängen och slockna direkt. Få den sömn då man verkligen vilar ut hela sinnet och själen, få drömma underbara drömmar då man bara vaknar upp dagen efter och känner att detta kommer bli den bästa dagen i mitt liv. Hur gör jag för att få allt detta?



//a.jylhä

Kommentarer
Postat av: Anonym

där ser man en till människa som känner samma sak!

2009-11-08 @ 22:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0