Remember me

Igår såg vi en helt otrolig och sorglig film. Remember me. Den berörde mig så otoligt mycket att jag grät stora krokodiltårar efteråt. Filmen handlar om Tyler som har förlorat sin bror och han har en lillasyster som är mobbad i skolan och en far som ser kärlek till dem genom att rädda dem ur olika situationen som involverar pengar. Fadern säger att jag älskar ju er jag hjälper er alltid när ni behöver och de inte fadern förstår är att lillasystern tror att han avskyr henne. Så Tyler försöker förjäves att få honom att förstå de. Till slut inser fadern detta och börjar bry sig mer om barnen än han gjort innan.
Tyler träffar dessutom en tjej i filmen som han från början bara skulle få henne att falla för honom och sedan lämna henne för att ge igen på hennes far som fick Tyler att sitta i häktet pågrund av ett gatubråk. Hennes pappa är polis. Men ju mer han lär känna henne ju mer börjar han älska henne och hon honom... Hon får veta om hans plan men vid de här läget har han ju ändrat sig och älskar henne på riktigt. Hon lämnar honom men hon kommer tillbaka när hans lillasyster har fått håret avklippt av mobbarna på skolan, hon kommer dit för att trösta Tylers syster men det är här deras resa startar om igen. Denna filmen är en film som kommer sparas i evigheter.
När jag såg filmen så började jag att tänka på Tobias och Sandra otroligt mycket för Tyler är den storebror i filmen som man alltid drömt om att ha som ställer upp på sin lillasyster till 100% och Tobias gjorde detta för Sandra. Jag vet att Tobias vakar över Sandra i all evighet fast han inte är här. Jag önskar så att han var här endå.

---







//a.jylhä

Kommentarer
Postat av: frida

så jäkla fin film ! men slutar otroligt hemskt :(

2010-08-29 @ 20:31:32
URL: http://bloggistheshit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0