bra eller dåligt

Har man nöjt sig när man har slutat sträva efter något nytt???
Jag har alltid varit en person som har strävat efter att förbättra vad som helst i mitt liv eller helt enkelt bara stävat efter något det kunde vara pengar, mer arbetsuppgifter eller något så helt enkelt som en ny klänning. men nu känns det som om jag inte har något att sträva mot riktigt.
Har jag nöjt mig då med det jag har och med min livstil och min livssituation???
Men det värsta är att det känns läskigt och obehagligt att inte sträva efter något längre och bara nöja sig.
Inte har något att jobba för eller längta efter.
Jag vill kunna sträva efter något veta att jag kan få det bättre om jag kämpar mer eller något liknande.
Hur vet man att man är lycklig på riktigt och inte bara på ytan?
Vem vet när man verkligen är lycklig? Kan man mäta lycka i någonting?
Mycket funderingar på detta just nu. Och jag vet verkligen inte om detta är bra eller dåligt?
Känns lite jobbigt att tänka på om man verkligen är lycklig sådant borde man väl veta. Men är man lycklig när man slutat sträva efter något bättre eller har man helt enkelt bara nöjt sig med sin livsstil hur den ser ut idag?



//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0