Smärta

Igår var vi och åkte snowboard i Flottsbro och ja det gick väl hyfsat fram till att jag ramlade och slog i armbågen i backen. Jag ramlade baklänges och slog i armbågen + drog armen bakom mig. Detta gjorde otroligt ont men jag trodde det inte var värre än dem gångerna jag ramlat tidigare så jag åkte ner och tog liften upp igen. I liften känner jag en stramade smärta i armen men tänker inte mer på det. Väl uppe på toppen så knäpper jag på bindningen och ska resa mig upp men jag har ingen styrka i armen att resa mig upp själv så jag får hjälp upp.
Smärtan försvinner inte under tiden vi åker hem, den blir bara värre. Senare på kvällen sitter jag i sängen och ska försöka få upp ett kuvär med foton i och jag har inte ens styrkan i högerhanden att göra detta så jag börjar gråta för att det gör så otroligt ont och jag börjar tänka kan jag köra bil till jobbet imorgon om jag inte ens får upp ett jäkla kuvär??
Natten är bara pain rakt igenom, jag vaknar av att armen smärtar otroligt mycket så man kan säga att jag har gråtit halva natten. Kännt mig helt hjälplös hur ska jag få bort smärtan från armbågen? Men när klockan ringer på morgon så kliver jag upp försöker ta på mig kläder och det går sådär men jag får på mig dem efter några smärtsamma ilningar i armen. Jag går ut till bilen startar bilen och ska lägga i en växel med högerhanden och det går inte. Min arm orkar inte den bara gör ont och ondare. Jag blir helt knäckt. Jag sitter och gråter i bilen för att det gör så otroligt ont. Vad ska jag göra nu? Jag kommer inte till jobbet med bil, jag kommer inte helt enkelt till jobbet överhuvudtaget. Min styrka i armen är som bortblåst och jag känner mig otroligt hjälplös och önskar att jag bodde närmare jobbet än jag endå gör. Att jag aldrig skulle ha ramlat igår.
Nu sitter jag är och har precis ringt vårdcentralen och sitter och väntar på att de ska ringa upp. Jag tror inte det är brutet men de gör så otroligt ont att de är möjligt att det är en spricka i armbågen. Jag trodde jag inte skulle behöva gå till vårdcentralen att det skulle gå över under dagen men det har de inte gjort och jag kan typ inte göra något alls med armen. Känns som om den har fastnat fast den inte har gjort de.
Armbågen är helt uppsvullen och mjuk, man känner knappt knotorna på utsidan längre. Jag sitter här helt ensam och undrar om jag ska kunna åka till jobbet ens imorgon. Känns så hemskt.
Jag känner mig så hopplös och undrar verkligen vad ska jag göra? Hur ska jag göra för att få slut på smärtan. Har ätit 3 alvedon och det lindrar inte smärtan ens lite.
Jag går runt med en halsduk runt halsen med en arm utan styrka hängades i den.
Smärta, smärta och smärta.
Om det ändå kunde gå över, jag försöker göra så lite som möjligt. Vårdcentralen ska ringa ca kl 16.40 och till dess kan jag inget göra. Tills dess är jag helt ovetande om något alls.

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0