28 maj 2010

Denna dag är speciell den väcker mycket minnen. Både bra och tråkiga. Jag tog studenten för två år sen imorgon och jag vet inte men de känns som om det flera år sen men så är inte fallet två år. Under två år kan otroligt mycket förändras markant. Förändring är bra säger dem ju. Jag vet inte vad jag ska skriva rikigt mitt liv ser helt annorlunda ut idag än de gjorde för två år sen. Hur mycket man egentligen växer på två år. Hur man funderar på livsituationen ibland och jag kan inte låta bli att undra vem jag egentligen har blivit. Ibland känner jag inte igen mig själv i vissa situationer. Att jag växt och fått åsikter och mod att se allt med egna ögon och inte ur någon annans ögon. Lärt mig känna efter hur jag egentligen mår och att inte vissa saker är ok och ska inte ens finnas i mitt liv. Hur jag insett att vissa människor är otroligt falska och insett att det finns bättre, att jag är värd så mycket bättre.
Hur jag insett att familj och ens riktiga vänner ställer upp för en i vått och torrt. Insett vilka mina riktiga vänner är och som är värda att kallas vänner för livet.
Denna dag kommer alltid vara en känslosam dag för mig hur lång tid det än går. Minnena bubblar upp och jag behåller dem för mig själv. Och ler att jag endå mår otroligt bra. 

 ---

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0