Nyfunna vänner

Det är så härligt när man hittar vänner som man klickar med direkt, utan några frågor utan det bara klickar och man känner ett speciellt band mellan dig och dina vänner.
Att man efter så kort tid känner att denna personen kan jag verkligen lita på och den personen känner likadant. Fast vi inte känt varandra mer än 2 månader eller 3 veckor så saknar man de här vännerna så fort man inte är med dem.
Att man längtar till varje helg bara för att få skratta tills du gråter, njuta av deras sällskap och bara vara dig själv i deras närhet. Och du blir accepterad från första stund utan frågor och fördomar.
I fredags trodde jag att de skulle bli den första fredagen på två månader som jag inte skulle få vara med er. Men så blev de inte ni kom till Nyköping istället och jag kan inte förklara den här känslan. Jag var så otroligt lyrisk när ni sa att ni skulle komma utan tvekan.
När jag är i Trosa saknar jag min vänner i Nyköping, och när jag är i Nyköping saknar jag er mina nyfunna vänner.
Helgen har varit otroligt bra, och jag har skrattat mig till tårar mer än en gång. Suttit på häradsvallen i en timme för att inse att fotbollsmatchen inte skulle spelas där utan i västerljung.
Blivit bjudna på kräftskiva lite otippat sådär och dansa som om de inte fanns någon morgon dag.
I mitt senaste inlägg skrev jag de att jag skulle göra slut med Trosa om några veckor men de tror jag verkligen inte, inte efter denna helg, utan jag kommer finnas för Trosa hela vintern så som Trosa kommer finnas för mig.
Lika villkor skapar underbara stunder som man minns hela livet ut.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0