Världen står för dina fötter

Rätt länge sen jag skrev börjar bli lite uttjatat så jag tänker skriva denna gången; har inte haft tid har ju haft semester i 3 veckor.
Men nu är man tillbaka på jobbet och det är jäkligt soft, glider runt och myser mestadels och lyssnar på bra musik på datorn.
Semestern har bestått av endast nöjen och äventyr. Bra äventyr och mindre bra äventyr, men har varit glad endå.
Med ett leende på läpparna så klarar du av allt.
I helgen nu var vi i Braxnäs och jag kan ärligt säga att jag vart kär i stället. Jag kan säga att jag var skeptisk till en början innan vi åkte men när vi väl kom fram så ville jag aldrig åka därifrån.
Med en blandning av sitta i skuggan och spela kort, till att fiska i solnedgången, till att äta god mat till att bara njuta av sommarens sista dagar, så kan jag säga att detta stället hade en speciell atmosfär.
Det går inte riktigt att beskriva men alla ni som någon gång har varit vid en sommarstuga utan el och vatten kan nog föreställa sig lite. Just tystanden här ute var speciell nästan magisk.
Kan inte mer än säga att jag tyckte de var underbart.

Till något helt annat, jag tycker de är ganska komiskt att min lägenhet är som en labyrint i den benämningen att jag först inte hittade toaletten när jag skulle gå och borsta tänderna utan jag öppnade garderobsdörren och insåg direkt att nej här var inte badrummet.
Det är fortfarande kaos i nya lägenheten, eller nu har jag fått ordning på vardagsrummet lite i allafall.
Men de står flyttkartonger i hela hallen och köket forfarande. Jag får ta de någon dag då jag inte får besök eller när inte jag besöker någon annan.
Det var min kära kära vän Zacharias som kom på besök. Blir alltid så glad när jag får träffa dig, jag tänker direkt tillbaka på när vi jobbade i butiken i Södertälje, vad för rackartyg vi hittade på och hur vi kunde lita på varandra till 99,9%.
Det kan vi väl idag också men inte på samma sätt som då.
Du är min vän här i världen verkligen.

Jag ska dessutom bli med MacBook Pro senast på torsdag. Var och beställde en idag på Elgiganten och bättre service får man leta efter. Säljaren löste att jag skulle få min nya dator senast på torsdag. Så jag håller tummarna på att den kanske hinner komma till imorgon.
Åhh detta moment har jag väntat på i flera år. Att få köpa min egen Mac, en Mac jag alltid trånat efter men aldrig har tillåtit mig att ha råd att köpa. Äntligen tillåter jag detta och jag kommer aldrig ångra de.

Nu går vi in i en period med sommarens sista dagar och de kommer nog bli helt underbara.
Kan säga med handen på hjärtat att jag nog inte haft en roligare sommar på väldigt länge.



//a.jylhä

Kommentarer
Postat av: Sändrisch

2011!

2011-08-03 @ 00:24:57
Postat av: anna

Is the year when it happend.

2011-08-03 @ 13:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0