Min pappa

Ja, som rubriken talar om så tänkte jag berätta om min pappa idag.
Min pappa är världens bästa pappa han ställer alltid upp och stöttar en i vått och torrt.
Jag minns hur jag verkligen såg upp till pappa och ville vara som pappa när jag var liten.
Jag har nog alltid varit pappas lilla flicka och kommer alltid vara det.
Han fixar och donar när jag behöver hjälp med bilen, när jag bara vill komma hem till honom och dricka en kopp kaffe och prata så lyssnar han och om jag behöver något här i livet så finns han där och hjälper mig få detta.
Min pappa är en stark människa långt in i själen och han kan vara lite läskig till en början om man träffar honom men när han väl har börjat prata så kan man inte sluta le i hans sällskap.
Han kan verka lite hård på utsidan ibland men han är otroligt mjuk och kärleksfull på insidan.
Jag minns när jag och mina småsyskon brukade bråka om vem som skulle få sitta i framsätet med pappa.
Hur jag satt vaken i bilen när alla andra sov och vi var påväg till Finland och pappa körde.
Han skulle offra sitt liv för alla oss tre utan att tveka.
Inget kan jämföras med min pappa, aldrig. Minä rakkastan sinua.

 
Jag är med pappa och bygger förråd vid sommarstugan.


Hela syskonskaran plus pappa på semester.


Den här fick pappa av mig.


Det här fick pappa av mig när han fyllde år och jag var 17 år.

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0