Drömmar

Inatt så drömde jag sådär jäkla konstigt igen, så de rubbar min verklighetsuppfattning på vissa saker.
Jag drömmer alltid om dessa tre byggnader.
Den första är bara en otroligt lyckig balkong och denna förknippar jag med Åkerivägen (där jag hade min förra lägenhet.) det är en stor baksida vid denna balkong och det är väldigt grönt och antagligen sommar ute. Det tredje är en otroligt lycklig lägenhet/hus. Men de är trångt i gångarna mellan rummen. Men drömmen utspelar sig mestadels i det kombinerade badrummer/sovrummet. en konstig blandning kan jag tycka. Men så är det i drömmen.
Sedan har vi de tredje huset och detta hus typ ryser jag av. För jag drömmer oftast mardrömmar i detta hus. Jag kommer ihåg min första dröm från detta hus, jag hade precis flyttat in och min hyresvärd sagt att på vinden så var de inte mitt hus längre. Jag hade allt i ett och samma rum, sovrum/dusch,vardagsrum och kök var i ett och samma rum. Och duschen var äckligt och kall att duscha.
Men det mest speciella med detta hus är att, det är mitt drömhus på utsidan men så fort man kommer in så är de mesta ruttet och halvdant gjort och fixat, som om orken har tagit slut. Detta hus är också hemsökt så jag ser konstiga varelser och vålnader i mina drömmar i detta hus.
Jag skulle så gärna vilja veta vad de här tre byggnaderna betyder just för att så fort jag drömmer om någon byggnad så är det en av dessa.
Någon som vet?
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0