Besvikelse

Ett ensamt löv flyger förbi fönstret, det flyger fram och tillbaka och kan inte riktigt bestämma sig vart de ska. Detta beskriver dig väldigt väl. Hoppas du hittar rätt snart.
Jag orkar inte bry mig om vad andra tycker om mig och vad andra tycker jag borde göra. Jag vill bara att det ska funka och just nu gör det de hoppas jag. Men jag är lite rädd för när nästa grej kommer och när nästa person lägger sin näsa i blöt. Varför? Antagligen av avundsjuka eller jag vet faktiskt inte, men jag tycker de är tråkigt. För jag säger inte att du ska vara bättre vän åt någon annan men smutskasta inte mig för din egen vinning.
Men en sak vet jag från och med nu att ingen skriker på mig aldrig mer jag hatar när folk skriker på mig jag tycker de är hemskt. Jag skäms så jäkla mycket fast jag vet att jag inte gjort något fel utan jag vet att denna person som står och skriker på mig antingen överdriver eller har inget vettigt att säga.
Jag blir tvärtemot och vägrar lyssna när någon skriker på mig, känns nästan som om de inte är värt att lyssna på någon som gormar åt mig att göra eller inte göra en viss sak.
Denna gången accepterade jag de men jag sa också att om de händer en gång till så behöver du inte bry dig om att höra av dig dagen efter för då har jag redan raderat ditt nummer och dig. Hårda men rättvisa ord.
Ärlighet håller längst sägs de, och jag ser mig själv som en ärlig person när det handlar om andra men när de handlar om mig själv är jag inte alltid så ärlig som jag skulle vilja vara. Jag undanhåller viss info som jag tycker att bara berör mig ibland. Och då har jag oftast en anledning till att jag undanhåller denna info men jag vet idag att just till dig så måste jag berätta i fortsättningen vare sig de handlar om mig eller om dig så måste jag berätta. Berätta som jag berättar för mina vänner för du är min vän.
Jag vill inte vara ovän med någon men jag kommer aldrig kunna lita på dig igen detta var inte första gången de hände och antagligen inte sista heller.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0