Virus i huvudet

Ja då var det söndag igen, helgerna går absolut för fort.
I fredags fick jag träffa er igen, gud jag saknar er verkligen, men nästa gång hör av er innan, please.
Sedan staplade jag hem till dig igen.

Igår var inte riktigt min dag då jag inte fick igång humöret överhuvudtaget, känns som ett virus i huvudet som inte vill släppa.
Vet inte om jag ska känna mig glad eller ledsen, lycklig eller deprimerad, hoppfull eller höpplös?
Tiden får bevisa hur jag kommer känna mig för de här är så otroligt spontant att jag nästan spricker av frustation och de som känner mig vet att jag inte riktigt är den spontana personen, eller har jag blivit den där spontana personen som jag så länge undvikit att vara?
Mamma berättade idag att jag var de barnet som vaknade precis samma tid varje dag och ville ha mat precis samma tid, att jag var de lättaste barnet att ha då man visste exakt hur lång tid det var innan det var dags att mata eller vakna. En person som planerar mycket kan vara de bästa eller de tråkigaste att leva med, varje dag ser likadan ut nästan och om de blir en ändring så vet man de långt i förväg. De här kan verkligen vara på gott och ont.
Men en spontan person kan också vara det bästa och det sämsta att leva med, du vet aldrig hur nästa vecka ser ut kanske inte ens dagen därpå men du har aldrig någon trygghet att falla tillbaka till riktigt,
Jag känner själv att jag blivit mer spontan men att jag inte riktigt nog aldrig kommer släppa taget om min planerar personlighet då de här gör mig trygg och säker i mitt liv.
Men min nya spontana sida får mig att göra saker jag aldrig kommer ångra endast ångra de jag aldrig gjorde som jag fick chansen till.
Balansen mellan en spontan och en planerade person är hårfin, och de kan ha otroligt svårt att leva ihop om den ena är spontan och den andra är planeraren då man drar åt två helt olika håll. Men om man lär sig leva med varandra och acceptera varandra och ser fördelarna i detta kan den här kombinationen bli den bästa som finns.
"Det är som magnetteorin två likadana sidor på magneten stöter ifrån varandra och två olika magneter dras till varandra"

Bilden nedan förklarar verkligen att min familj vet exakt vad jag vill ha, Muumin, rosor och lakrits de tre sakerna som jag tycker väldigt mycket om.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0