Minnen

Denna kvällen spenderades hemma hos kära Emma.
Först åt vi tårta från igår (hon fyllde hela 24 år) sedan skulle vi kolla på halv åtta hos mig, men det slutade med att halv åtta hos mig stod på i bakgrunden och vi var bänkade framför datorn.
Vi har kollat på underbara bilder och hatade bilder.
Hur vi insett hur vissa människor inte ändrat på sitt utseende överhuvudtaget på flera år, och ser precis likadana ut som de såg ut för 4-5 år sen. Har samma kläder, samma frisyr och framför allt samma sätt. Galet.
Kollat på otroligt många bilder som man glömt bort helt och hållet. Bilder som jag själv lagt upp men som vandrat ut från mitt minne och lämnat plats åt något annat minne.
Minnen som vi älskade och minnen som vi avskydde.
En riktigt underbar kväll med mycket skratt och värme.
Jag har kommit till slutsatsen; vad skulle vi göra om inte facebook fanns?, vad skulle vi minnas egentligen på riktigt om vi inte hade bilder och filmer på de och?,
Något jag aldrig någonsin kommer ångra är just att jag haft med mig kameran i alla tänkbara situationer. Jag kan ärligt säga att min kamera är värd mer för mig än vad ett hem är för vissa.
Skulle jag förlora förmågan att fota någon gång i livet, så kan man lika gärna avliva mig direkt då. För annars skulle jag självdö i allafall.
De som säger att fotografer hellre tar foto än att uppleva situationen just då, vet ingenting om fotografering. För kom tillbaka till fotografen flera år senare och denna har exakta minnen av allt bara genom att kolla på en bild och kan ha dessa minnen kvar så länge bilden finns kvar om inte längre. Hos fotografen lever minnena längre än de gör just i nuet och för stunden.
Min passion är foto. Och ingen kan någonsin ta detta ifrån mig.

//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0