2012.06.24

Helgens konstaterande är att sommaren har börjat på riktigt nu.
Midsommarafton startades i Vagnhärad för att sedan dra vidare till Trosa. 
Ramla in på någon random fest och sedan ramla vidare hem,
På lördag så vart de grillning med de bästa, för att sedan dra vidare till Tullen.
Vi har funderat på vårat sätt att vara väldigt mycket och kommit fram till att, visst vi kan vara riktigt dryga ibland men inte mot folk som inte förtjänar de, utan beter vi oss så mot någon så har de antingen förtjänat de. 
Svart humor av dess like och hur mycket intern skämt som helst, gör oss till de vi är just för att vi är sånna.
Varför ska man anpassa sig till någon som endå inte anpassar sig till dig. Du ska aldrig behöva ändra på dina vänner för om de inte passar så behöver man inte vara vänner. Allt handlar om att omringa sig med vänner som tycker om dig för den du är och vill umgås med just dig för att du är som du är.
Visst att man kan bete sig dumt som vän men då är det läge för ett förlåt. Visst kan man säga åt sina vänner att de sårat dig men om du inte vågar säga vad som just sårat dig hur ska man då kunna veta vad de just är. 
Alla möten med människor kan man lära sig av. Lära sig hantera vissa situationer bättre, lära sig att agera på olika sätt. Anpassa sig till situationerna helt enkelt men inte anpassa sig till personerna. För den anpassningen ska vara gjord långt innan ni lärt känna varandra. Visst att man kan ändra uppfattning om någon när man väl lärt känna varandra både till det bra hållet och till de dåliga hållet. Men alla har vi ett val. 
Jag sa att det här året kommer jag endast omringa mig med vänner som jag litar på och jag vet att de vill vara med mig för den jag är och inte försöka ändra på mig. Jag håller fast vid de och kommer fortsätta med de.
Det underbaraste som finns är att hitta rätt vänner med samma tankar och värderingar. 
Som inte dömer dig för att du gör ett misstag, som ger dig lika mycket glädje som du ger dem, som bryr sig.
Allt handlar om lika villkor som i ett förhållande, man är alltid två eller fler när de gäller relationer och ibland gör den ena fel och ibland gör den andra fel men man accepterar de och går vidare. För du väljer de vänner du vill hålla hårt i, och just de vännerna ska man aldrig släppa. Aldrig tappa bort, och speciellt aldrig kasta bort de vännerna. 

 
 Barfota mitt i natten bland vattenpölar och grodor.

//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0