Pusselbiten om framtiden

Det här har varit en sådan dag som inte riktigt började på den bästa sidan. Natten handlade om en dröm om nära och kära, minnen från barndomen och rädslan i vardagen som den var då, att se en av sina två närmaste dö. Vaknade ännu en gång gråtande. Drömmen var så sann, alla var där mina syskon, mina föräldrar och framförallt miljön fanns där. Mitt andra hem.
Hur jag i drömmen hörde röster bakom stängda dörrar, arga röster och sedan en smäll och helt plötsligt så öppnade sig dörren och jag såg dig dö. Dö mitt framför ögonen på mig, jag kunde inte göra något, jag vaknade.
Vaknade med en tomhet av dess like.
Hur en status uppdatering av denna personen kan få en att andas ut, det var bara en dröm.
På jobbet är jag så nervös för framtiden, någon pusselbit får väldigt gärna falla på plats nu,
Det jobbigaste är att min framtid ligger i någon annans händer, någons händer som jag inte kan påverka mer än att bara vara jag. Jag är bra men är jag tillräckligt bra? Ja, de är klart jag är men som sagt de ligger i någon annans händer att bedömma.
De gäller bara att hålla god min och göra just de jag är bäst på, att vara jag!
Tänk om man kunde få en snabb titt på framtiden om tre månader, bara jag skulle få se en bild på mig själv om tre månader så skulle jag veta om jag var lycklig eller olycklig.
Just nu är jag i någon sorts bubbla, jag gör de jag ska plus lite till och jag känner inte efter så mycket, jag låter mig själv inte känna innan jag vet säkert. Ord hjälper inte just nu jag vill ha bevis, bevis på framtiden.
Tänk att en enda pusselbit kan spela så stor roll i ens liv.

//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0