Helgens bravader

Då har denna helg också tagit slut, det har konstaterats tidigare de går absolut för fort.
I torsdags var jag ledig och då åkte jag, Pau och pappa och hämtade en bil i Jönköping. Jag har blivit med Lupo. Otroligt nöjd med bilen, den är lite slö men den är otroligt söt och bensinsnål.
Fick dessutom såld min gröna trotjänare i helgen. Mazdan har varit en mirakelbil genom alla dessa år. Har flyttat från tre lägenheter med denna och förvånats varenda gång över hur mycket plats det egentligen är i den. Har bott i denna bil genom hela sommaren, har dessutom sovit någon gång i den också. Inte världens bästa ide men måste man så måste man.
Den har behövt otroligt lite underhåll en liter olja i månaden ( som absolut är för mycket tycker jag) men de är de enda som behövts.
Hej då Mazda och Hej Lupo,
I fredags tog jag med mig Travis och åkte till hemtrakterna för att hälsa på Sandra, vi skulle äta middag men de vart ingen middag utan vi drack lite vin och sedan bestämde vi oss för att följa med till Nyköping. Väl på tåget frågar vi oss hur ska vi komma hem? Ähh de löser sig, de gör de alltid. Dumt.
Vid tvåtiden svär jag över att jag velade med att ta med min hemnyckel och valde att lämna de hemma hos Sandra så vi fick ta en taxi hem.
På lördagen lunchade vi i hamnen, jättemysigt, och efter lunchen så fick katten och hunden leka av sig lite med varandra. Kul att de går ihop så bra men jag måste lära Travis att hunden är inte någon leksak som man ska försöka bita nacken av. Men en liten stund går de bra.
På kvällen drack vi lite mer vin och sedan kollade vi på melodifestivalen hos Martina.
Idag var en sådan där dag som hade kunnat sluta i soffan hela dagen men vi bestämde oss för att åka till Ikea bara för att de inte just skulle bli en sådan dag, dessutom vart de en avslutning på dagen med Sushi, mums.
Nu ligger jag i sängen, utmattad och nöjd med helgen. Jag tror Travis också tycker de är otroligt skönt att få komma hem till sin egen säng.

(Nya bilen)
(Min trotjänare)
(Sandra filosifierar, eller hur uttalas de?)

(Sömning vovve i bilen innan sushi)

//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0