Horoskop för 2013

Jag vet att jag tjatar lite om 2013, men jag är förväntansfull efter att jag läst mitt horoskop för 2013.

Visst att man inte ska tro på allt som skrivs i horoskop men jag ser de som en vägledning. Det verkar som att 2013 kommer bli ett år då jag vågar visa min känslor på riktigt och vågar lita på min magkänsla, Frågan är bara vem är du som får mig att kunna visa mina känslor till fullo? År 2013 får bevisa de.

"JUNGFRUN"

"Du skulle helst vilja att framgång var som att bygga en väg, med varje del färdig och stabil för andra att följa, och för dig att se tillbaka på för att tydligt se vad du åstadkommit hittills. Men just nu ser det mer ut som att du försöker ta dig över en sumpmark balanserandes på två brädor. Du står på den ena och lyfter den andra framåt; du kliver upp på den, och lyfter den andra framåt, och upprepar processen. Och när du ser dig om finns inget spår av att du överhuvudtaget varit där. Men du rör dig faktiskt framåt, och du sjunker inte i gyttjan, så det är inte alls så illa som det låter. Lyckan står faktiskt i allmänhet på din sida. Men tanken på att varje steg framåt betyder att ge upp det du lämnar bakom dig är inte något du känner dig bekväm med. Oroa dig inte, det du strävar efter där framme finns fortfarande kvar, och framåt juli är du betydligt närmare ditt mål vilket kommer få dig på bättre tankar."

"Ditt privatliv och känsloliv kan bara beskrivas med ett ord i år: stort. Det här är inte alls det du är van vid. Du tycker om relationer som är lagom, kontrollerade och framförallt hålls privata och diskreta. (Läst ur en bok om mig) Med det som sker i sommar är helt enkelt för stort och omvälvande för att passa inom dessa ramar. Det är högljutt, dramatiskt och passionerat. Det kommer också påverka alla delar av ditt liv, och stå emot dina försök att tämja det. Det är lite som att du befinner dig i en filmstudio där allt är osannolikt glamoröst och större än livet självt."

"Även om du intalar dig själv att det inte är på riktigt, och att din vardag är mer jordnära och praktisk kan du låta bli att attraheras av det storslagna. Och det är helt okej – så länge du förstår att du inte kan ta den här känslan, stoppa ner den i byrålådan och ta fram när det passar dig. Nej, den kommer kräva all din uppmärksamhet och fulla engagemang hela tiden, och det enda sättet du kan klara av det som väntar är att hänge dig – skruva upp volymen, låt dina känslor ta mer plats, och bli en del av dramat, du med. Det kommer inte vara lätt för dig att anpassa dig, kanske är det första gången du låtit känslorna flöda fritt, och det kan i början kännas konstigt och oäkta. Det kommer också vara fullständigt utmattande, men det enda sättet att underlätta för dig själv är att släppa taget och inte tämja känslorna utan njuta av äventyret. Känns det läskigt? Mycket möjligt. Prova så märker du."

"När det kommer till arbete delar vi upp vårt liv i sådant vi måste göra, och fritid när vi kan ägna åt oss sådant vi vill göra. Normalt sett delas varje dag upp på det viset, eller åtminstone mellan veckodagar och helg. 2013 kommer dock att fungera lite annorlunda för dig, där första halvan av året kommer att präglas av sådant du måste göra, medan den andra halvan får du bestämma fritt över. Kanske inte supersvårt att gissa vilken del du kommer föredra. Men den första delen kan också innebära någon form av befordran eller att du uppnår viktiga mål, även om varje steg framåt betyder ingen återvändo. Pengamässigt ser året ut att bli ett av dina bästa hittills, och förra årets bekymmer ser ut att aldrig mer återkomma. Dina bästa perioder är juli och augusti, men även kring årsslutet ser det extra ljust ut."

Källa: elle.se

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0