Norrköpinsbo

Då har man varit och hämtat nycklarna till nya lägenheten idag. Känns lite overkligt på ett sätt att äntligen få flytta in om en vecka. Kollade in lägenheten lite snabbt idag också, och de känns som att jag faktiskt kan trivas där lika bra som jag gjort i min förra.
Men som sagt nu är det den jobbigaste biten kvar att flytta in också. Har redan flyttat all min skit in i ett sovrum på 10 kvm och nu ska den flyttas igen 1000 meter till den nya lyan.
Om planerna går som jag tänkt ska jag vara inflyttad nästa måndag.

Förra veckan var vi på Bråvalla festival. Kan vara något av de bästa jag gjort detta året. Helt underbart att bara vara i 5 dagar i underbart umgänge. Många minnen har skapats under förra veckan, minnen som man alltid kommer minnas. 
Höjdpunkten var nog Macklemore, längtar så sjukt mycket efter att se han igen i Stockholm till hösten. 
Helt klart värt allt som finns att ge.

De här är också första kvällen på säkert 3 veckor som jag äntligen kan få lite egentid. Bara sitta här i soffan nyduschad och ensam och njuta. Så välbehövligt. Visst att det är underbart att alltid vara minst två men jag behöver verkligen min tid för att funka och för att kunna prestera bäst i allt jag gör. För de är de enda jag vill att vara bäst på allt jag gör. 
Just nu är det galet mycket på jobbet innan semestern på Fredag, hinner knappt andas mellan uppgifterna. Känns som att det inte varit en enda lugn stund på en månad nu. Och det är just sådana här stressiga perioder som jag behöver vara ensam under en kortare period. Hinna tänka i min ensamhet och framför allt höra mina egna tankar. Jag är en tänkare, jag behöver min tid ensam för att kunna tänka och planera som jag brukar.
Det är en sjuk omställning för mig att vara med någon igen. Känns lite som att jag måste lära mig att bry mig om någon annan än mig själv igen. För jag vet att jag ibland kan glömma bort att jag just inte är ensam igen. 
Jag har lärt mig på ett år att bara bry mig om mig själv och bara göra saker som jag vill men tror jag måste lära mig att göra saker för någon annan nu också. Visst att man aldrig ska glömma bort att ta hand om sig själv i första hand men de kan underlätta att tänka på någon annan ibland också.
Visst nu låter de som om jag är en riktigt skit som inte bryr mig om någon annan än mig själv. Självklart bryr jag mig om alla mina medmänniskor men att prioritera någon framför mig själv är väl mer de jag försöker förklara att jag måste lära mig. Prioritera någon annans behov än mina egna och för en stund. 
Jag är väldgt svår på de sättet att jag ibland glömmer bort allt runtomkring när jag själv sitter i skiten. Men säg till mig då för jag märker de inte, jag får en reptilhjärna och bara tänker på de som ligger närmast till hands.
Jag hatar mig själv för de och får jätte dåligt samvete när jag inser efter ett tag vad jag orsakat egentligen. Förlåt till alla er som jag betet mig som om jag inte brytt mig, inte varit meningen alls. Jag har bara inte hunnits andas än. Allt har gått så fort och jag har vissa små stunder velat dränka mig själv i badkaret för att jag inte hunnit med och för att jag inte förstått bättre.
Men nu framöver lovar jag, jag lovar att finnas där igen.

Dagens slutsats: Jag saknar alla galenskaper med mina pojkar. 
//a.jylhä
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0