Sista nätterna

Jag ligger här i sängen och inser att detta blir en av de sista nätterna som jag tillbringar i min underbara fina lägenhet.
Man kan säga att den här lägenheten kan ha varit en av de tryggaste ställena jag tillbringat min tid på. Det mesta har löst sig bara jag har klivit in genom ytterdörren. De här har varit de enda som verkligen har varit mitt alldeles egna hem hittills. Bara mitt.
Hur jag tappade fattningen helt för två år sen och blev tvungen att försöka hitta ett boende otroligt snabbt. Så dök den här lägenheten upp. Jag kommer ihåg att jag tyckte att det inte kunde vara sant att jag skulle gå och kolla på en lägenhet mitt på öster på 70 kvm för endast 5100:-
Jag minns att jag inte kunde fatta de att just jag skulle flytta in där inom en månad. 
Jag har bott här i exakt ett år när jag nu flyttar den 1 Juli. Det senaste halvåret har denna lägenhet gått under namnet "vandrarhemmet" just för att det har varit ett vandrarhem. Det har inte funnits många nätter jag behövt sova själv eller framför allt vakna upp helt själv. Har varit helt underbart att vakna upp i lägenheten med diverse sällskap. Jag kommer sakna den här lägenheten sjukt mycket. Det kommer inte bli samma sak att sova över och befinna sig i Nyköping längre. Kommer sakna den här staden sjukt mycket. Hur den fått mig att växa upp, hur den fått mig att gråta, hur den fått mig att befinna mig i den lyckligaste tidpunkterna hittills i mitt liv. Jag tänker på hur man egentligen kan fästa sig så mycket vid ett hem men de är ju inte så konstigt de här har varit min frizon och min trygghet i 2 års tid. Hur jag kämpat med diverse saker under dessa två år men endå kunnat känna att den största tryggheten legat i boendet. Tror nog jag aldrig känt så tidigare. Det är därför det var så sjukt svårt att lämna denna lägenhet och stad. Och flytta till Norrköping.
Men jag vet att de kommer bli otroligt bra i Norrköping också. Visst jag kommer sakna alla underbara människor här i Nyköping men det är som jag säger de är inte längre än 6 mil. Och kommer förmodligen endå spendera de flesta helgerna här.
Jag har oftast bytt stad pågrund av att jag rymt från något, men de här blir första gången jag byter stad bara för att jag längtar efter något enkelt och som är till fördel för mig. Hade inte du funnits som peppat mig och tjatat på mig i ett halvår att jag borde flytta dit, hade jag nog blivit kvar ett tag till här i Nyköping. Men du har fått mig att se att de finns så mycket mer i Norrköping för mig. Framför allt så finns du där. 
Jag kan inte fatta de när jag tänker på hur bra personkemi vi har och hur bra vi fungerar när vi är tillsammans. Jag kan vara helt mig själv, de som känner mig otroligt väl vet att jag har sådana humör svängningar att ena stunden dansar jag på rosor till att i den andra stunden vada i skit. Du accepterar de och får mig glad igen. Du förstår dig på mig, hur jag funkar. Du ser vad jag behöver för att känna mig nöjd och trygg. Och det mest magiska är att du ger mig exakt det jag behöver precis när jag behöver de. 
Det kanske är ödet som gjorde att du flyttade ifrån Nyköping till samma stad som jag jobbade i och som jag ville bo i framtiden. Eller så är det bara slumpen. Eller så kanske de bara var menat att det skulle bli såhär i slutändan. Som jag brukar säga man ser inte meningen med allt förrän allt gått förbi och man har ser tillbaka på de. Och de här är en sånn självklar mening så jag blir helt varm i kroppen. 
Det som igår kändes som en omöjlighet är idag våran verklighet. 
 
//a.jylhä
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0