Sälen

Vilken resa. Detta var verkligen de bästa jag gjort och som hänt på hela vintern. Ärligt.
Jag är sjukt imponerad över mig själv när det gäller snowboard åkningen. Tidigare år har jag förklarat min åkning som att jag tar mig fram i backen.
Men den här resan har gjort att jag kan säga att jag åker bra. Och kan ta mig an de flesta backarna utan rädsla. Rädslan har helt enkelt släppt och det är mer spännande att ta sig an en svårare backe.
Känslan var som när man var nykär, det pirrade i hela kroppen och varje gång man stod på toppen så var det en tävling med sig själv hur fort man kunde komma ner. Vilken hastighet kunde jag uppnå, fanns inga gränser. 
Jag har endå inte åkt på 2 år och trodde att det skulle gå rätt dåligt men de sitter i kroppen. Det är som att cykla. Du glömmer aldrig bort tekniken när du väl har lärt dig den. Och jag kan lova nu har jag äntligen lärt mig den och vill bara ha mer åkning och högre hastigheter och brantare backar. 
Utöver åkningen så var de en välbehövlig resa också. Och jag hade nog inte kunna åkt med en bättre person än Emily. Vi hade planerat och sett framför oss hur de skulle bli. Men de vart helt annorlunda och det kanske var bra. För det var en otroligt värd resa. 
Två dagar av kanon åkning med sol och någon minusgrad så var humöret på topp. Kvällarna tillbringade vi med de mest speciella och roliga människorna. Man känner sig alltid välkommen när man hälsar på där uppe. De känns som att alla säsongare är en enda stor familj.
Jag har börjat fundera på riktigt om man kanske skulle göra en säsong i Sälen, då de som har gjort de säger att det är något av de bästa de någonsin gjort. 
Och till hösten kan faktiskt vara ett ypperligt tillfälle att göra det. Vore sjukt kul att testa på något annat. Leva på ett annat sätt och jobba på ett annat sätt. Men frågan är om man vågar? Ja de är klart jag gör. Ingen kommer ihåg en fegis. Frågan är bara hur? Vad ska jag göra med lägenheten eller med mina odjur framför allt.
Men jag har ju som sagt en hel sommar att fundera på de, det kanske kommer något annat i min väg som får mig att ändra mig och börja fundera annorlunda. Det händer mycket just nu och allt är möjligt eller omöjligt. Huvudsaken är att hålla alla dörrar öppna och se vilken av dörrarna som verkar mest intressant.
Har du något förslag vad jag kan göra med min ständiga rastlöshet ge mig gärna förslaget på vad jag kan göra. Känns som att hur mycket intressen jag än skaffar mig eller hur mycket tid jag spenderar med vännerna så är jag fortfarande skapligt rastlös. Sådana här resor får mig lugn ett tag men jag vet att det kommer snart igen rastlösheten. Som om jag hela tiden vill göra något mer, ta stegen som jag aldrig tagit. Förändra något hela tiden, förändringarna kan vara små men för mig märks de. Och jag söker hela tiden det bästa för mig. Söker efter något att förändra i mitt liv. Vill aldrig känna mig tillfreds med något för då vet jag också att jag tröttnat. Och då kommer jag söka mig vidare. Därför tänker jag suga musten ur denna lilla stad tills jag drar mig vidare till nya utmaningar. Jag har sommaren på mig. Datumet är satt till hösten. 
 
Stundens låt: Nightmares - Billie The Vision & The Dancers
 
 
//a.jylhä
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0