Livet just nu

Nu var det ett riktgt bra tag sen jag skrev här. 
Men har inte behovet av att skriva så ofta längre. De som kommer ihåg så skrev jag för ett tag sen att oftast skriver jag bara när jag är nere och har mycket att fundera på. Och såklart så skriver man sjukt mycket bättre när man har mycket känslor som man inte kan/får utrycka i klarspråk.
Men de här inlägget är inget sådant inlägg då jag skriver för att jag är nere eller har för mycket känslor så jag inte får ut de i klarspråk, eller mycket känslor har jag men inga som jag är osäker över eller inte vågat visa.
Livet just nu
Ja vad ska jag säga, det är underbart.
Om någon skulle ha frågat mig för ett halvår vad lycka var då skulle jag ha svarat luddigt och inte riktigt kunnat sätta ord på vad just lycka är. Men idag kan jag säga att jag vet vad lycka är och jag upplever de varje dag. Jag vet att det inte gått så lång tid med dig, men allt känns så självklart och problemfritt att ibland undrar jag när jag ska vakna upp ur denna dröm. Hur jag kommer ligga där i sängen och undra varför det inte kunde vara verklighet. Men nu är det ju så att min dröm är verkligheten trots allt. Hur svårt de än är att tro.
Därav min känsla av lycka och välmående med dig.
Som en klok människa sa till mig en sen lördag kväll, men han har ju älskat dig i fem år. Nu ska vi ju inte ta ord som kommer ur någons mun klockan halv fyra på natten för allvarligt men jag kan säga att det kanske inte har varit konstat fem år som dessa känslor funnits men de har kommit och gått i perioder. Men vi hade aldrig varit redo för fem år sen och jag har iallafall växt in i den personen jag är idag, och det hade aldrig funkat om jag inte var den jag är idag. Men jag känner att äntligen kan det vara vi och lyckan är trots allt total.
Ingen kunde vara lyckligare än vad vi är just nu. 
Jag kan ärligt säga att jag aldrig känt mig så säker på något i livet som på oss. Steget vi är påväg att ta är väldigt stort för mig men de rör mig inte i ryggen för jag vet vad jag vill och jag är säker på att det kommer bli ett av de bästa besluten jag någonsin tagit i mitt liv. 
Hur kan det vara så att när man väl träffar rätt så känns allt så självklart? Allt känns så uppenbart. Alla frågetecken som man haft innan är som bortblåsta och i nuet finns bara vi. Och världen kan få gå under men vi har varandra och då känns allt annat som en piss i havet.  
Ja så är mitt liv just nu jag går runt med fjärilar i magen i stort sett varje dag och vi lever i våran egna lilla bubbla. Jag har hittat rätt och jag lever i min drömvärld med min drömkarl. Livet kan inte vara bättre just nu.
Självklarhet.
//a.jylhä
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0