Juldagen


Juldagsfirandet närmar sig och jag samlar kraft i sängen. 2 timmar så ska jag vara färdigfixad och pepp. Just nu skulle jag kunna ligga kvar här i sängen och göra fula miner och lipa åt hela juldagen. Men jag vet att om 2 timmar kommer jag i så fall ångra mig. Denna årliga stress inför juldagen. Alla förhoppningar som man skapar, man hoppas på att den blir bättre än förra året, året innan och året innan de. Men vet ni jag ska berätta en hemlis. Juldagen är den sämsta dagen att gå ut för att alla har för stora förhoppningar för kvällen så de blir bara pannkaka av allt när alla inser att juldagen är den sämsta dagen att gå ut. Men ändå så står vi där varje år och önskar att man stannat hemma. Undrar när de året kommer då man vågar stå upp för sig själv och vågar stanna hemma? Aldrig för de är de här funderingarna som alltid hör till juldagsfirandet. Nehepp nu släpper jag all negativitet och drar mig själv in i duschen. Vad jag ska ha på mig är mitt stora problem om 20 minuter. Ses i kaoset.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0