Roadtrip till Smögen

Herregud vilken underbar helg det varit. Vi åkte i fredags mot Smögen för att hälsa på Pontus.
Att umgås med er i helgen har varit som att umgås med er för 4 år sen. Som om det inte gått en enda dag sen vi sågs sist, som att vi inte varit ifrån varandra en endaste minut trots att det det endå gått 4 år sen vi alla sågs och umgicks tillsammans. Sjukt att vi ses allihopa så sällan men fast vi funkar ihop så bra. Alla kompletterar varandra och accepterar varandras sämre sidor. Ingen dömer och vi ger råd till varandra som får iallafall mig att fundera på vad som är viktigt i livet. Ni är några av de få människorna som jag kan ha en hälsosam och kärleksfull relation med. Som jag sa till er, när jag kritiserar eller kommenterar något ni gjort då vet ni att jag bryr mig om er. Detta gäller i alla mina relationer. Bryr jag mig så ger jag dig kritik och visar på de här sättet att du är speciell för mig. Ni accepterar detta vilket är helt underbart och ni tar de inte på fel sätt för ni vet, ni är speciella. Ni lär mig även att alla är olika och att de faktiskt går att acceptera att någon gör en sak på ett annat sätt, ett sätt som faktiskt funkar för personen i fråga men som kanske inte funkar för mig. Men jag accepterar detta speciellt när jag är med er. Ni får mig även att se saker ur en annan vinkel än min egen. Att det finns två sidor av en situation. Framförallt så har vi alla sjukt mycket kärlek och lycka att ge varandra, jag känner i allafall att den närhet och kärlek jag ger till er går inte att beskrivas i ord. Och ni ger mig så mycket tillbaka bara genom att finnas i min närhet. 
Jag har även insett exakt vad jag vill ha utav mina relationer i livet, en uppenbarelse som jag inte ska blunda för. Jag vill inte ha något komplicerat eller krångligt med mycket frågetecken utan jag vill ha något självklart där jag slipper stå i köket upp o ner på händer och hålla andan för att jag knappt vet ut eller in på mig själv. Jag orkar inte lägga ner tid på onödiga relationer som tar energi. Jag kommer slopa alla energitjuvar och rikta min uppskattning och lycka mot de som är viktigast för mig. Tack som fan för de här dagarna ett bevis på livslång vänskap och lycka. 
//a.jylhä
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0