Long distance

Dagarna bara springer iväg och om tre dagar kommer jag att i stort sätt få klara mig själv när hon som jag ska ta över slutar. Lite läskigt är det men endå spännande och frågor som kommer upp är, kommer jag klara de här?
Det är väldigt roligt att göra de jag gör, väldigt varierande jobb, ena dagen kan man sitta hela dagen vid datorn och bara leta leverantörsbilder medan den andra dagen är du nere i fotostudion och hjälper till. Till exempel idag fick jag en lite udda uppgift. Jag skulle översätta en svensk text till finska. Då var man glad att mamma  och pappa pratat finska med oss ungar under våran uppväxt. Jag kommer ihåg att mamma alltid sa när vi var små att ni kommer ha användning av det finska språken en dag. Och japp idag hade jag verkligen de.

Dessutom har jag börjat springa igen. I söndags gjorde jag debutrundan för i år, man kände ju verkligen att de var ett tag sen man sprang men jag klarade de. 60 minuter utan att stanna.
Idag sprang jag samma runda fast på 55 minuter utan stopp. Det var inte kul att springa idag alltså. De var kallt, mitt batteri på mp3 tog slut efter halva tiden och det värkte i benen (antingen pågrund av träningsvärken efter i söndags eller för att de var så otroligt kallt). Men fast de var så många negativa saker med dagens löprunda så var det bästa att jag klarade det och det överväger allt de negativa. Jag ska inte tänka på att imorgon kommer jag ha en galen träningsvärk i benen, utan jag njuter just nu.

Nu ska jag äta min mandarin och sedan gå och duscha och sedan antaglingen somna i soffan när jag kollar på House.
Take care.



//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0