Magknip

Hej hå, och de kom lika fort som de gick. - magknip
Fick en riktig panikkänsla där ett tag, gud, trodde inte jag var kapabel till de.
Fantasin bara börjar flöda, omöjliga saker fastnar i tankarna,
Hela framtiden bara flyger förbi,
Alla otänkbara scenarion fastnar, fast endå tänkbara då de fastnar.
Du har blivit för van när du känner denna känsla, för så lite. För så larvigt men endå så stort för dig själv.
Hur en väns inbjudan kan kännas så inbjudande just i denna stund, just i denna panik, tack Emma.
Hur ett meddelande kan få lugnet att lägga sig och fantasierna att försvinna som om de aldrig hade funnits.
Pjuh... och jag andas lugnt igen.

Idag har jag lagat broccolipaj till middag. Jag är inte den som brukar berätta om vad jag äter eller speciellt inte lägga upp bilder på varje måltid. (Inget illa menat mot er som gör de varje dag, men jag vill inte veta om du ätit oxfile eller makaroner med köttbullar till lunch middag eller frukost. Varje gång jag loggar in på facebook)
Men denna gången ska jag berömma broccolipajen lite, första gången jag äter de och absolut inte sista gången.
Riktigt gott.

//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0