Glädje

Jag satt i bilen här för några dagar sen och bara väntade, så hittade jag detta brev jag fått av dig Sandra på min 18 årsdag. Så här löd det;

"Anna!
Jag kommer ihåg när vi var små när jag brukade gå hem till dig tidigt på mornarna och kolla på Vintergatan med dig.
Och efter de gick vi till det där trädet och låtsades att det var vårat eget rymdskepp.
Eller som den där natten vi sov i lekstugan och följde med din pappa till jobbet nästa dag.
När vi hade tråkigt hittade vi alltid på något kul tillsammans.
Men det bästa va väl att när vi brukade gå ner och bada!
Vi har fortfarande alltid kul tillsammans, finns inget bättre än att få vara med dig Anna!

Ingenting kommer någonsin kunna ändra på att: JAG ÄLSKAR DIG!"

Jag blev så otroligt glad när jag läste de här, hade glömt bort att du skrev de till mig överhuvudtaget. Det är sådant som är underbart när man läser ett brev man fått av någon betydelsefull person. Speciellt när man känner sig lite ensam då vet man att man verkligen inte är ensam i denna värld. Att man har vänner som verkligen bryr sig om hur man verkligen mår.
Jag kan inte beskriva i ord hur tacksam jag är för allt ni alla gjort för mig. Jag förlorade tron på riktig vänskap, men ni kan få mig att tro igen. (Ni vet vilka ni är)

Men jag inser nu efter allt som har hänt så vet jag exakt vilka som är mina riktiga vänner och vilka man verkligen kan lita på. Resterande utomstående grupp inser jag nu att de bara var mina vänner för stunden och falskheten lyser än idag genom dessa personer, och de kommer den alltid göra på grund av att dessa personer bryr sig inte på riktigt utan de vill bara ha många vänner och känna sig viktiga. Slutsatsen av detta är att de kommer kanske alltid känna sig viktiga men de kommer aldrig ha riktiga vänner som de verkligen kan lita på...

På söndag flyttar jag in i min egna lägenhet och jag öppnar ett nytt kapitel i mitt liv som förhoppningsvis kommer bli de bästa kapitlet hitills. Jag har så mycket förväntan och glädje i kroppen och själen just nu att jag nästan inte vet vad jag ska göra med mig själv. En helt u n d e r b a r känsla.



//a.jylhä




Kommentarer
Postat av: Lisa

Jag blir så glad av att läsa din blogg<3 Kärlek till dig !

2009-10-30 @ 12:25:32
URL: http://feliciahogboms.blogg.se/
Postat av: Sesse

Det låter helt underbart Anna! Tur att du har så många riktigt vänner som kan stötta dej! :) Hoppas du trivs som fisken i vattnet i Nyköping och din nya lägenhet! Jag förstår verkligen att du inte saknar Vagnhärad och allt detta skitsnack och såkallad "vänskap"! Kraam

2009-10-30 @ 20:56:51
URL: http://prinsesse.blogg.se/
Postat av: anna

tack lisa, då jag kanske ska uppdatera oftare =) .. jag trivs rikitigt bra i nyköping, jag saknar inte de ett dugg att ´jag flyttade från vhd och de va de bästa beslutet jag någonsin gjort att flytta därifrån =) ...

kram

2009-10-31 @ 09:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0