Min blogg

Varför har jag en blogg är dagens fråga? Och ja jag ska förklara för er varför just jag har min blogg.
Först och främst är det ett sätt att marknadsföra mig själv och min kreativitet. 
Min största kreativa sida hamnar såklart på foto sidan. Jag älskar inte mycket saker här i livet då älskar är ett sjukt starkt ord som inte ska missbrukas. Men om jag älskar något så är det foto, allt som har med foto att göra, bilder, fotografier och tekniken.
Sen har jag min blogg för att skriva av mina känslor som jag har väldigt svårt att visa som tidigare sagts. Känns som att om jag får skriva av mig känslorna och om hur jag känner så blir de lättare för mig att ta det steget i verkligheten. Och jag vet att folk kan tycka att jag är sjukt ytlig som skriver om mina känslor så hela världen kan läsa de, men du behöver inte läsa de om du inte är intresserad. 
Min blogg är ett sätt att utrycka mig på då jag inte vågar i verkliga livet, de är min tillflyktsort att skriva ner mina tankar. Både positiva och negativa. De positiva är lättare att få fram men de negativa måste fram någon gång också. 
De som läser min blogg förstår mig bättre och lär känna mig på ett sätt som många andra inte gör. Jag är mig själv på min blogg. Allt jag skiver är sant och bara helt enkelt ärligt. 
Det bästa med att ha bloggen är att männsikor som man absolut inte trodde läser den och tycker de är bra. Det uppskattas väldigt mycket. Senast för någon månad sen kom en vän fram till mig och sa de att den läste min blogg och tyckte den var bra att läsa för att jag skrev så personligt i den. Denna vännen var den sista som jag trodde läste min blogg. Det är nog fler än jag tror som halkar in på den då och då.
Ibland är det bra och ibland mindre bra, för ibland skriver jag mycket i gåtor och i frågor för att jag ställer de till mig själv. Och då kan de lätt misstolkas och förstoras väldigt mycket. 
Jag har haft min blogg sen Mars 2009. Och man kan säga att detta är de enda forumet som mitt förflutna finns kvar i. Har en tendens att ta bort allt som har med det förflutna att göra i alla andra forum. För att lättare glömma och stänga av. Men i detta forum är det okej att ha de kvar för jag vill ibland minnas hur jag en gång känt. 
Ibland får jag känslan av att jag vill minnas mitt förflutna så då läser jag alla mina inlägg från första dagen jag la upp de första. Och jag kan säga att detta är ett fenomen som jag aldrig kommer sluta med. För allt finns ju här alla känslor, alla svek, alla glädjeämnen, alla minnen, 
Allt detta finns ju såklart i mitt hjärta långt in också men de blir så tydligt att läsa de. Det är som att läsa någon annans blogg när man läser vissa saker. Kan ibland tänka att det är så lätt att glömma något som man vill glömma, som sårar en och som får en att vara ledsen. Men jag får aldrig glömma vad dessa saker lärt mig. Fått mig att bli den jag är idag. 
Min blogg är en del av mitt liv. Ett forum som jag får skriva vad jag vill på, det är bara känslan som styr.
 
(Bilden visar att mycket förändras på 4 år)
 
//a.jylhä
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0