Ännu ett nytt år är snart här.

Dagarna bara flyter, nu är det snart ännu ett nytt år. Detta året har gått galet snabbt. Mycket har hänt både bra och dåligt. Ibland har det känts som om de bara har hänt dåligt men bakom varje regn finns det ju en sol förhoppningsvis hur lång tid de än kan ta så finns solen där.

Imorgon kommer Vilijam och vi blir kattvakt i en vecka för att min far åker till Finland igen. Förhoppningsvis går det lika bra denna gång som det gick senast då han började bli jobbig sista dagen. Men han har ju lite charm den där katten alltså men jag måste erkänna att han tycker ju om pappa mer än mig. Väldigt hårt men sant. Dem är bästa vänner. Vänner som finns där hemma och bara väntar på den ena.

Julhelgen är över och den firades hemma hos mamma med allt vad det hör till för att sedan fika hemma hos pappa och sedan bila iväg till Stjärnhov hem till P&P och bara mysa med bra sällskap.
Jag har funderat på att sluta fira julen den känns ju inte som när man var liten längre för det första och sedan hatar jag stress på julafton. av alla dagar på året så vill jag verkligen inte stressa kring jul. Absolut inte. Men de är inte så lätt att undvika för att alla människor är stressade till och med dem som är klara med sin "lista".
Tänk dig en jul då du inte behöver tänka på vart du ska och när du ska utan bara vara en hel dag. När den dagen kommer så jublar jag.

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0