Ä n t l i g e n åker vi till Sälen

Ä n t l i g e n ! åker vi till Sälen och hälsar på Zacke. Imorgon åker vi. Och vi stannar där till i allafall fredag sedan får vi se. Tanken är väl att vi känner efter om vi vill stanna längre eller inte.

Varit med Sandra på stan idag. Köpte 2 underbara krukor som jag lyckades krossa i småbitar efter bara 1 timmes ägande av dessa. Sedan gick vi till Öster för att inse att båda second hand butikerna var stängda. Sedan till slut blev det en fika med grabbarna på Latte också. Nöjesrik dag. Nu sitter jag här och njuter av tillvaron och inser att jag har det trots allt otroligt bra. Jag har mina vänner som alltid finns där, jag har en egen bostad, jag har ett arbete att gå till varje dag och jag njuter verkligen av livet för tillfället.

Ett nytt år har börjat för fyra dagar sedan och det nya året har börjat otroligt bra kan man säga. Nyårsafton kunde inte blivit bättre än den blev, umgänge med nära och kära är då man mår som bäst och bara njuter. Många minnen skapades på nyårsafton som jag kommer njuta av länge. Värme, lycka, vänner, kärlek och omtanke är ord som beskriver denna kväll.
År 2010 kommer bli ett helt nytt och annorlunda år känner jag. Med nya livserfarenheter och förutsättningar för framtiden. Detta året kommer jag bara att njuta och jag tänker inte tänka för långt fram i framtiden utan hellre leva i nuet och trivas med det. Leva och ta dagen som den kommer. Inte drömma mig för långt bort och fundera på hur min framtid kommer se ut, utan bara vara och låta framtiden komma till mig.
Året som gått har varit väldigt omtumlande. Hösten blev en helovändning för mig, jag fick lära mig att klara mig själv med livets alla prövningar. Jag är glad för detta.
Att jag inte insett det tidigare gör mig väldigt rädd än idag. Insett hur dåligt jag egentligen mådde, hur bra jag egentligen kunde må, vad jag egentligen var värd. Tack alla ni som "räddade" mig. Önskar er all lycka.
Under hösten fanns det endå många ljuspunkter, du gav mig livslust, du gav mig glädje och lycka, du fick mig att känna mig speciell.
Mina vänner får jag inte glömma, jag vet, jag tjatar om det att jag är glad för att jag tog de besluten jag tog och träffade er men jag kan inte få det ur huvudet. Hur bra ni fick mig att må trots allt. T a c k .
Jag välkomnar det nya året med en öppen famn. Welcome 2010!



//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0