20 September 2010

Ja nu är man snart ett år äldre igen. Detta året har sett otroligt annorlunda ut jämfört med tidigare år, på ett bra sätt.
Imorgon fyller jag 21 år och mina förutsättningar för allt ser bättre ut än när jag fyllde 20 år. Allt krossades i tusen bitar för ett år sen och jag är idag väldigt glad att detta hände så jag fick en chans att inse hur det egentligen var.
Det var en hektiskt tid runt min födelsedag för ett år sen och någon månad efter också jag var förkrossad och det tog lång tid för mig att resa mig upp och stå rak i ryggen igen och bara vara jag. Detta insåg jag inte heller förrän långt efter det var över, att en krossad själ tar lång tid att läka.
Ibland tänker jag fortfarande på hur allt bara föll och jag stod där utan någon som helst riktning i livet, utan någon trygghet och ibland var jag så otroligt ensam fast det fanns folk runt omkring. Kände mig otroligt hopplös och förtvivlad.
Men det mest otroliga var att jag hittade min riktning till slut, reste mig upp och var stark och accepterade ingen som helst svek av någon och detta håller jag hårt vid än idag.
Jag reste mig upp och stängde ett kapitel i mitt liv och öppnade ett helt nytt med underbara upplevelser och kärlek.


Mina bästa vänner från deras bästa sida.

//a.jylhä


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0