Min drömvärld

Jag kanske lever i en drömvärld, men vad gör de när jag trivs?
Vad gör de när jag aldrig någonsin skulle byta bort de jag har just nu?
Vem bestämmer vad jag får och inte får?
Ingen för det är jag själv som bestämmer detta och ja, jag gör också misstag som jag ibland får ångra, men livet går vidare och man kan inte sitta och vara bitter för att man gjort dumma grejer.
Du måste leva ditt egna liv på ditt sätt, och de här är inte första gången jag säger detta.
För de här är något som bara är helt sant.
Vem är du som säger åt mig att leva mitt liv på ett speciellt sätt eller inte leva de på ett visst sätt? Du är ingen i mina ögon och jag är så otroligt trött på att leva ett liv där jag måste leva efter någon annan.
Tänka på någon annan mer än på mig själv när det är jag själv som är centrum för mig själv.
Egoistiskt? Ja, kanske men så länge jag mår bra.
Jag menar inte de att jag inte bryr mig om mina närmaste men jag är bara väldigt trött på de som fortfarande försöker bestämma över mig fast de inte har någon rätt.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0