Söndag

Ännu en helg har gått och jag vet att söndagen igen är här.
Och just söndagen är den värsta av alla dagar man fyller dagen med oviktiga sysslor bara för att fördröja ångesten pyttelite.
Ångesten som man får på kvällen, när man sitter här framför datorn och inte riktigt vet hur man ska tänka för att slippa denna känsla.
Inga av veckans dagar utom denna känns de såhär jobbigt.
Just denna dag tänker jag mycket på dig, varför vet jag inte. Jag skulle vilja ringa dig och höra hur de är med dig och höra att allt var bra. Men jag kan inte och det är nog därför jag tänker just på dig. Något man inte får eller kan göra måste man göra. Galet de där hur undermedvetandet spelar medvetandet ett spratt när den gör tvärt emot vad medvetandet hade gjort. Du vill nog ändå inte veta hur de är med mig och hur jag mår så varför vill jag då de med dig egentligen?
Helgen har varit bra, inge stress utan bara gjort saker vi ville göra.
Idag åkte Emma och jag på äventyr till Eskilstuna och tittade på min nya sambo. Och jag kan ärligt säga att jag blev kär, han var så jäkla underbar. Liten med stora gröna ögon och bara helt underbar.
Han blir min den 4 oktober då han är 12 veckor gammal. Jag längtar så. De kanske kan dämpa denna söndagsångest lite också.
Få en att tänka på något annat för en stund.
"Kom hjärtat så ska du få kram" de var länge sen man hörde.
//a.jylhä

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0