Ett nytt år

Ja de har börjat, år 2013,
Vad ska jag göra av det här året?
Vi kan börja med att sammanfatta 2012.
Vi hittade tillbaka till varandra i början av året och ja de var underbart. Men allt som är underbart försvinner alltid tillslut.
Ingenting är förevigt. De kan kännas som de, men sen gör man dumma val och inser de inte förrän det är allt för sent.
Våren kommer och jag bor själv igen. Otroligt värt för stunden för det var de enda jag behövde just då. Få göra som jag vill, resa dit jag ville utan att få skuldkänslor. Avskyr skuldkänslor.
Sommaren kommer och den blir inte alls som förra sommaren, jag tillbringar i stort sett all min lediga tid i Stockholm, denna sommaren liknar inte alls förra, men den var bra, men inte bäst.
Hösten kommer och jag tar ännu ett steg i mitt liv och börjar med en ny utmaning på jobbet. Helt otippat men jag trivs otroligt bra än idag. Har mycket att lära fortfarande men de kommer med små små steg hela tiden.
Jag öppnar ännu ett nytt kapitel i mitt liv. Och inser att jag ångrar mina beslut tidigare på året väldigt mycket. Men den här kapitlet är kort och går över fort, när jag inser att det inte finns något av värde att hämta längre. Idag är vi som främligar, inte som vi en gång var. 
De senaste månaderna har jag börjat känna igen mig själv igen. Mitt glada, jag tar dagen som den kommer sätt. 
2012 kommer va ett år som jag alltid ser tillbaka till och kommer tänka jag har växt sjukt mycket det här året. Men inte i sinnet utan på erfarenheter. Barnasinnet kommer jag alltid ha kvar, en väldigt lång tid framöver tror jag, som jag sa på min födelsedag jag vill nog aldrig växa upp på riktigt och bli seriös med livet. Finns ingen anledning för de än så länge, 
2012 är ett år då jag gjort påtagliga misstag i alla dess former, misstag som jag har växt av och som jag absolut inte ångrar, hur ska jag annars lära mig? 
Därför kommer 2013 bli ett år där jag "gör om, och gör rätt". Hoppas jag iallafall.
Det har kommit in människor i mitt liv, vissa av de försvunnit lika fort och andra finns än kvar. Vissa har försvunnit utan anledning, man har växt ifrån varandra som jag tycker är otroligt synd, men som jag inte har orken att göra något åt. Ömsesidig kontakt är något jag värderar starkt. Den som ger mig det jag behöver de får så mycket mer tillbaka. 
Året som kommer hoppas jag på vänskap och värme. Vänskapliga hjärtan som slår i samma takt, och för samma sak. Jag vill vidga mina vyer och se framåt, mot en framtid av värme. Jag ska göra min resa som jag längtat så länge efter, som jag verkligen behöver göra. Behöver komma iväg och se en helt annan vardag. 
Framför allt så ska jag inte vara en sådan "douchebag", jag ska fortfarande följa mitt hjärta men att försöka och inte såra någon. Aldrig varit min mening att såra någon men saker händer av en viss anledning. Du kanske inte ser anledningen direkt men vänta ett tag så kommer den gå obemärkt förbi och du ångrar aldrig något. De du kommer få ångra i ditt liv är de sakerna du aldrig vågade göra. 
 
//a.jylhä
"In my mind, in my head, the dreams and love we shared, this is what we waiting for"
 

Kommentarer
Postat av: JOss

SötAnna, ditt år kommer bli fantastisk!:) Kram JOss

2013-01-02 @ 22:41:54
URL: http://jossture.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0