Drömmar

Jag drömde en sådan hemsk dröm inatt det var väldigt länge sedan jag drömde något i den stilen.
Usch vad hemskt de är att vakna gråtandes men så jäkla glad man är att man har någon som väcker en ur en sådan dröm. Ruskar om på morgontimmarna så man verkligen inser att det bara var en dröm. Bara kramar och håller om en så man känner sig trygg igen.
 
Jag är så otroligt glad att jag har dig C. Vi har inte haft de lätt de senaste månaderna. Det har varit tjafs, de har varit trötthet och framförallt så har vi inte sett varandra. Utan endast tänkt på allt som ska göra och jobb.
Men nu känns de verkligen som vi landat. Blivit som när vi träffades igen. Det är sjukt vad stress och trötthet gör med människan. Men de är underbart att ha en person vid sin sida som förstår de här lika väl som en själv. Som förstår att de är lite kämpigt en period och ger inte upp.
Som förstår att efter regn kommer det solsken. Att du stått ut med mig under den perioden som varit måste nog vara ett under. 
Jag är inte den lättaste personen att leva med då jag är stressad, trött och känner mig som att jag står och trampar på samma ställe. 
För de är just så jag känt de senaste månaderna, stått på samma plats men inte kommit vidare alls. Men nu känns de som att de börjar lossna. Både på hemmaplan och på jobbet. 
Men du har stannat och du har stöttat i mängder. Jag kan erkänna att jag inte alltid är den bästa att stötta i stressiga och ostabila perioder. Jag förvandlas till en ensamvarg och försöker överleva så gott de går själv och tänker inte alltid på att vi är två. Måste verkligen bli bättre på att andas i de perioderna och stanna upp och se dig mer. För du ser mig vare sig du är stressad eller har mycket. Och det kan jag säga är riktig kärlek. Det är ett under att jag fångade dig förra våren. För du är underbar på riktigt.
Det är galet mycket på jobbet just nu, det är riktigt skarpt läge. Allt ska vara orderlagt till nästa fredag känns som att jag skulle behöva jobba dag och natt för att hinna. Det ska bli skönt att ta helg efter morgondagens jobbpass för att hinna ladda om lite inför nästa vecka. 
I helgen tänkte jag ha en sånn där riktig myshelg med mig själv. Jag ska pyssla här hemma, baka, och kanske till och med dra ut och löpa om de är tillräckligt bra väder. 
Bara ta en helg med mig själv. Andas på riktigt. Ta in allt och bara njuta. 
Jag har även äntligen bokat en ny tatueringstid hos Björn så i början på April börjar jag på min femte tatuering. Ska bli så jäkla kul att få bläck målad på kroppen igen. Och speciellt kul då de är en av de helt klart bästa tatuerarna jag känner. 
Nu är snart Mars månad här och våren knackar snart på dörren och vi har alla förutsättningar i världen att göra detta till de bästa året på länge. Planerna finns redan för sommaren och de känns så sjukt bra.
 
//a.jylhä
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0