De börjar ordna upp sig

Äntligen vänder det. Jag har hittat någonstans att bo om en månad. Lättnadskänslan som blev när den nya hyresvärdens mejl kom om att vi skulle skriva kontrakt idag kan inte beskrivas med ord. De var en sådan lycka.
Så många budgivningar jag varit med i och förlorat, så många hyresvärdar jag ringt som sagt att det finns inget ledigt just nu. 
Och så ringde jag min sista utväg, min gamla hyresvärd. Jag fick ju 2 varningar innan jag flyttade därifrån men ja de löste sig endå för om exakt en månad kommer jag flytta till min egna lägenhet i Nyköping igen.
Alla som känner mig vet ju att jag redan har möblerat lägenheten i huvudet, planerat vad jag ska ha vart och sett alla sorterts möjligheter för att de ska bli så fint som möjligt. Jag längtar så jäkla mycket till den dagen när flyttlasset går.
 
Men jag har fortfarande ett problem, jag måste göra mig av med mina underbara katter. Jag kan inte ha de kvar, 
Jag fattar inte hur man kan bli allergisk mot något som man älskar så mycket, som har gett en så mycket värme de senaste åren. De har tröstat mig då jag inte velat att någon annan ska trösta bara genom att vara i närheten. De har gett mig trygghet när jag bodde själv. Att aldrig ha behövt kommit hem till ett tomt hem under 4 års tid kommer bli svårt att vänja bort.
Jag vill hitta ett hem till dem där de kan vara tillsammans för ärligt talat tror jag inte att de klarar sig annars. Jag vill bara hitta ett hem och jag vill veta vart deras nya hem blir.
Vet du någon som skulle vilja ha dessa underbart charmiga katter, så säg till för de väntar bara för att få komma till ett kärleksfullt hem där de får den värme som just de förtjänar. 
Jag är så ledsen över detta då jag vet att jag kommer sakna de djävulskt mycket, jag kommer sakna närheten från dem. Om jag skulle få välja hade jag aldrig blivit allergisk, jag hade hellre kapat ett finger för deras skull. 
Så snälla du som läser vet du någon/några som skulle kunna ta hand om mina hjärtan så säg till! 
//a.jylhä
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0