Energi i överflöd

Idag sprang jag första löppasset på 1 vecka och jag kunde springa 12 kilometer utan problem. Sprang de dessutom på 57 minuter. Helt sinnes. Vart kom den energin ifrån? 
I hela förra veckan kände jag mig seg och lite deprimerad men nu den här veckan har jag blommat upp? 
Why? 
Mycket kan nog bero på att jag ser att jag gör ett sjukt bra jobb på jobbet och jag ser uppskattning från alla håll och kanter. Visst kan det vara svårt ibland att räcka till på jobbet känner jag men de är nog en övergående period där jag snart endast kan koncentrera mig på det jag ska göra i framtiden. Inte som de är nu att jag göra båda samtidigt de nya och de gamla. Och nej jag gör inte ett sämre jobb för de men ibland känns det verkligen som om alla drar i en och skulle behöva ens hjälp. Självklart så säger jag aldrig nej då jag är en hjälpande person som gärna hjälper till och har att göra. Men ibland kan de vara skönt att få andas också mellan uppgifterna också. 
Sen kan det också bero på att jag har ett mål med min kropp igen. Jag vet vad jag vill utföra och jag kommer göra de. Jag måste få testa på saker för att se hur de fungerar för min kropp och psyke för att veta om jag klarar av de eller inte. Dessa saker gör mig starkare.
Från och med imorgon kommer jag börja en diet där jag kommer äta så lite kalorier som möjligt. Jag vet vad alla tänker men shit de behöver du ju inte du är ju redan så smal. Men jag känner att jag gått upp några onödiga kilon som måste bort och så vill jag testa också för jag har aldrig gått på någon diet så jag vet inte alls hur min kropp kommer reagerar. Kanske går skitbra eller så går de mindre bra. De bästa är att testa. Jag testar en vecka eller två för att se om de ger någon utdelning eller om de kvittar. Kommer ju träna som vanligt med kanske ett eller två extra pass i nästa vecka och någon långpromenad borde kunna hinnas med också.
Jag har ju precis testat att inte äta någon rött kött vilket jag tyckte gick rätt bra. Vi testade hela Januari månad utan rött kött. Visst de vart några fuskdagar (typ max 2-3 st) men i de stora hela så åt vi inget rött kött. Visst vi fick äta kyckling och fisk. Lite Stockholms-vegetarian typ. Och jag kände väl inte speciellt någon skillnad mer än i psyket. De kändes bättre att inte äta den där sönder stekta falukorven eller köttfärsen. Så början på den här månaden har jag kört helt vegetariskt. Ingen fisk eller kyckling och inget kött. Endast vegetariskt.
Jag ska se hur länge jag klarar av att köra vegetariskt, rensa kroppen lite. 
 
Det känns som att de är väldigt mycket med min kropp just nu, saker jag vill testa på, jag vill se hur min kropp reagerar. För kroppen är ett under och är sjukt anpassningsbar. Det gäller bara att bestämma sig för något och skita i vad alla andra tycker för så länge jag mår bra av de så ser jag ingen anledning till att sluta med mina experiment.
 
Nu ser vi framåt mot en vår med nyttigheter och framgång.
//a.jylhä
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0