Natten är mörk

Nattliga besvär av halsont, hosta och snuva får mig att drömma mardrömmar i mängder.
Mardrömmar om det värsta jag vet, ormar. 
Ormar i mängder.
Vaknade inatt av att jag drömde om en orm som hade sin nos mot min hals, vid minsta lilla rörelse så skulle den hugga. 
Jag vaknade av att jag knappt kunde andas, kallsvettig och såklart bölandes som en liten 5 åring. 
Tänk om man hade haft en famn att krypa upp i då, nej vet ni vad jag gjorde jag lugnade mig med att slå ett öga på statusflödet på facebook. 
Men de bästa var nog att en vän frågar 2 sekunder efter att jag vaknat, "är du sömnlös?" 
Exakt de jag behövde just då. Så jag fick prata av mig och lugna mig och torka tårarna och somna om. 
Ibland saknar man verkligen den där varma famnen som bara kramar en hårdare, någon som kommer långt inpå skinnet. Det är bara så jäkla svårt att släppa någon så nära, 

I lördags behövde du mig, jag såg rakt in i dig för första gången i våran historia. Jag såg något jag aldrig sett förut. Jag bryr mig fortfarande om dig sjukt mycket de kommer jag alltid göra. För du kommer alltid ha en del av mitt hjärta. Inte en del av min kärlek utan en del av min vänskap. Du behövde hem, jag tog dig hem, jag såg till att du var säker. Jag hoppas du inser efter i lördags att jag är den vän som står dig närmast. Kanske på avstånd men jag finns alltid där inte mer än ett samtal bort. Alltid där för dig. Vad de än handlar om. Jag dömer dig inte.
När jag gick hem själv där mitt i natten så insåg jag att jag är en hjälte. 
Det är inte ofta jag tänker på mig själv i första hand. Men de som känner mig vet att i början av relationerna med mig så är jag väldigt stängd och jag släpper inte in vem som helst i första taget. När jag väl ser att personen i fråga verkligen bryr sig så släpper jag in denne lite i taget. Det är inte många som fått se min historia, mitt förflutna. Något jag inte helst delar med någon egentligen. Brukar kunna dölja de mesta med ett skratt. 
Om du är personen som ser igenom detta skratt, då har du vunnit halva mitt hjärta redan. 
Jag vill hitta den där självklara personen för mig någon gång, då kommer det bara vara vara du, jag och självklarheten.
Någon som har ett lika varmt hjärta som jag. Någon som jag kan dela mina hemligheter med. Någon som får mig att le. Någon som har den där varma famnen i natten. 
Någon som är självklar.

//a.jylhä
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0